FAQ (veel gestelde vragen en antwoorden)

 

1. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Voor brievenbuspost geldt dat bezorging altijd plaatsvindt op de volgende dag, m.u.v. verzending op zaterdag en zondag, deze wordt op dinsdag bezorgd. Retourmelden gebeurt middels een e-mail aan info@bypep.nl. Je ontvangt dan per e-mail de instructies voor het terugsturen van het artikel. Voorwaarde is wel dat het artikel ongebruikt is en in de originele staat verkeert. Is dat niet het geval, dan kan er geen restitutie van het aankoopbedrag plaatsvinden.

 

2. Waarom wordt er verzonden met brievenbuspost?

Dat heeft een aantal redenen. Allereerst gaat het net zo snel of zelfs sneller dan verzending via bijvoorbeeld post.nl. Daar hebben ze met pakketbezorging bij drukte al snel vertragingen. Een brievenbuspakketje wat vandaag verzonden wordt, komt de volgende dag aan, tenzij er is verstuurd op zaterdag of zondag, dan komt het dinsdag aan (op maandag wordt er geen post bezorgd door post.nl). Daarnaast is het goedkoper en minder belastend voor het milieu. Het gaat immers met de postbode mee in de fietstas. Tot slot passen deze pakketjes in de brievenbus; je hoeft dus niet thuis te blijven.

 

3. Wie betaalt de kosten voor retourneren?

De kosten hiervoor komen voor rekening van de koper. De verkoper zorgt voor gratis verzending. Is de bestelling verzonden met track and trace? Dan stuurt de koper het artikel dienovereenkomstig retour. Gebeurt dit niet, dan verrekent verkoper de kosten voor track and trace (€ 4,95) met het aankoopbedrag. Is de bestelling gratis verzonden zonder track and trace dan mag de koper het artikel op dienovereenkomstige wijze retourneren.

 

4. Kan ik mijn artikel omruilen?

Ja. Mits het artikel wat je wilt ruilen ongebruikt is en in de originele staat verkeert. Ook nu geldt dat de kosten voor retourneren voor rekening van de koper komen, zoals onder 2. beschreven. Ruilen kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling en moet worden verzocht via een e-mail aan info@bypep.nl.

 

5. Hoe lang duurt het voordat ik mijn aankoopbedrag retour ontvang?

Je ontvangt het aankoopbedrag, eventueel verminderd met verzendkosten (zie punt 2), uiterlijk binnen 5 dagen nadat wij het artikel retour hebben ontvangen en deze voldoet aan de voorwaarden. Het bedrag wordt overgemaakt op het rekeningnummer waar vandaan de betaling aan ons is gedaan.

 

6. Kan ik op maat gemaakte artikelen retourneren?

Nee. Onze artikelen zijn dusdanig gemaakt dat maatwerk veelal niet nodig is. Is het wel nodig, dan vinden wij dat we die service gratis moeten bieden. Echter, voor het op maat laten maken zijn wij afhankelijk van wat de koper doorgeeft. Klopt die info niet, dan gaan we armbandjes niet heen en weer sturen. We maken dan teveel kosten en kunnen de service dan niet langer gratis aanbieden.